Szolgáltatások
BCM
Management támogatás, IT stratégia, szabványi megfelelések az információbiztonsági szolgáltatások fókuszában
Megoldásaink ötvözik a cutting edge/élvonalbeli technológiát az aktuális szabályozói és szabvány környezetbe adaptált információbiztonsági szolgáltatásokkal, arányosak az üzleti igényekkel és fenntartható üzemeltetési környezetet eredményeznek.
- Cím
1137 Budapest, Radnóti Miklós u. 40.
- Email
- Telefon
- Weboldal
Szolgáltatás leírása
A BCM (Business Continuity Management), azaz az Üzletment - folytonosság menedzsment célja a vállalat üzleti szolgáltatásainak folyamatosságát biztosítani. Ezt az üzletmenetben bekövetkező kedvezőtlen esetek – erőforrás kiesések - hatásának csökkentésével, a kiesett erőforrás helyettesítésével, pótlásával, helyreállításával teszi.
Szolgáltatásunk főbb irányai:
A vállalatok jogszabályi kötelezettség okán vagy saját érdek mentén fogalmazzák meg igényeiket arra, hogy intézkedéseket tegyenek az üzletmenetük folytonossága érdekében.
- Jogszabályi kötelezettséget a szektorális és ágazati szabályozók keletkeztetnek egy vállalat számára.
- Saját igény jellemzően a saját sérülékenységük megtapasztalása okán keletkezik, ami lehet egy elszenvedett kibertámadás, valamilyen infrastruktúrát ért fizikai sérülés pl. tűzeset, vagy bizalommal való visszaélés egy külső szolgáltató részéről.
A BCM rendszer kialakításához szükséges idő és erőforrás ráfordítás függ a szervezet méretétől, komplexitásától, illetve érettségi szintjétől, azaz definiálni kell, hogy az adott vállalat "hol tart most a folyamatban?". Kevesebb folyamattal és erőforrással rendelkező szervezeteknél a kialakítás időtartama lényegesen kevesebb.
Miért válassz minket?
Üzleti hatáselemzés - BIA
Az üzleti hatáselemzés a BCM egyik sarokköve. Az üzleti hatáselemzés eredményeire építve készítjük el az üzletmenet-folytonossági terveket és a katasztrófa utáni helyreállítási terveket.
- kritikus folyamatok
- kritikus erőforrások – IT szolgáltatás, objektum, HR, adat
- RTO
- RPO
A BIA az egész szervezet közreműködését igénylő tevékenység. Információt szolgáltat a biztonsági mentés hangolásához, az SLA optimális meghatározásához, a DR site kialakításához. A felmérési szakaszban az üzleti vagy szakterületek vezetőinek rendelkezésre állása elengedhetetlen a szükséges információk összegyűjtése érdekében.
- A jól megtervezett és pontosan kivitelezett üzleti hatáselemzésre épített helyreállító és helyettesítő eljárások megfelelő keretrendszerben való alkalmazása csökkenti a szervezet kockázatokkal szembeni kitettségét,
- mérsékli az elszenvedhető veszteséget és
- egy erős fókuszt alakít ki az üzletmenet fejlesztésének, ellenálló képességének növelése terén.
A szolgáltatás fókuszában a helyreállító (DRP) és helyettesítő (BCP) eljárások kialakítása szerepel. Ez lényegében a szervezet hatékony reagálási képességének eszköze
A BC és DR tervek megléte és alkalmazhatósága a biztosíték arra, hogy a szervezet kritikus üzleti funkciói és folyamatai nem szakadnak meg vészhelyzet vagy katasztrófahelyzet esetén sem, kritikus erőforrásai pedig helyreállíthatóak azon időtartamon belül, amíg a szervezet fenn tudja tartani a vészhelyzeti működést további veszteségek megjelenése nélkül.
Az üzletmenet - folytonosság menedzsment rendszerének célja, hogy rendszerbe szervezze az addig megalkotott elemeket – BC/DR terveket, szervezetet hozzon létre egy váratlanul bekövetkező katasztrófahelyzet kezelésére és egységbe foglalja a katasztrófahelyzet esetére készenlétben tartandó és aktuálisan felhasználandó tartalék erőforrásokat. Meghatározza az üzletmenet - folytonosság kezelésének időszakait és időszakonkénti feladatait, felelőseit.
A BCM rendszer elvárt működéséről időszakos teszteléssel bizonyosodunk meg. Fejlődését és elemeinek naprakészségét ugyanezen, módon biztosítjuk. A szervezetet oktatással készítjük fel a rendszer használatára.
- Folyamatfelmérés és adatok összegyűjtése üzleti hatáselmézéshez interjúk keretében
- fő üzleti szolgáltatások meghatározása, súlyozása,
- főfolyamatok megnevezése, rövid leírása, kapcsolódó folyamatok feltárása,
- folyamatok és üzleti szolgáltatások összekötése,
- szezonalitás meghatározása,
- kezelt (I/O) adatkörök megnevezése,
- partnerek listája, IT szolgáltatások listája, HR - szerepkörök listája, fizikai erőforrások listája, objektumok listája,
- Üzleti hatáselemzéshez szükséges értékelési definíciók meghatározása: vizsgált időtartam, hatás típusa és szintjei
- Hatáselemzés: RTO, RPO, MTD, kritikus folyamatok, IT szolgáltatások, partnerek, szerepkörök, objektumok
- Elemzés eredményének és módszerének megfogalmazása egy jelentésben
- BCP, DRP elkészítése
- BCM szabályzat és keretterv kialakítása
- tartalék eszközök, vagy tartalék helyszín tervezése
- BCP, DRP és BCM rendszer tesztelése
- BCM oktatása
Borbély Zsuzsanna - Szolgáltatási üzletágvezető
Borbély Zsuzsanna üzeltágvezetőként törekszik arra, hogy a filter:max szolgáltatási portfóliója összhangban legyen ipari, pénzügyi és állami szektorban tevékenykedő ügyfelei aktuálisan megoldandó kihívásaival. A portfólió alakítása tükrözi képviselt szakterületeit, az információbiztonsági irányítást, az adatvédelmet és az üzletmenet-folytonosság menedzsmentet.